morning 2
Bwerani
Bwerani Alvares
13.06.2019

The Miracle Morning Methode.

Herprogrammeer je ochtend, herprogrammeer jezelf Deze 6 tips zullen je dag compleet veranderen Sta 50-60 minuten eerder op en voel je geweldig!  

Ben jij al bekend met de Miracle Morning Methode? Er bestaat een kans dat je nog nooit gehoord hebt van deze levensveranderende methode, maar daar komt vanaf nu verandering in. The Miracle Morning is een ochtendroutine, bedacht door Hal Elrod en beschreven in het gelijknamige boek: 'The Miracle Morning'.

In het boek beschrijft Elrod hoe hij een ochtendroutine heeft gevonden die ervoor zorgt dat hij iedere dag blij wakker wordt en de dag geweldig kan starten. Hoe je de dag start bepaald hoe jij je voelt en die emoties hebben weer invloed op jou gedurende de dag. Je dus vanaf de ochtend geweldig voelen, zorgt voor meer energie, positiviteit en een geweldig gevoel de hele dag door. The Miracle Morning bestaat uit de S.A.V.E.R.S. Elke letter bevat een simpele maar absoluut levensveranderende oefening. Sta 50-60 minuten eerder op en begin elke dag met een persoonlijke en geweldige start!

ilence

Als je je stressniveau onmiddellijk wilt verlagen, begin dan elke dag met het soort rust en de helderheid die je in staat stelt om gefocust te blijven over datgene wat jij belangrijk vind in het leven - begin daarom elke ochtend met een periode van doelbewuste stilte. Start de dag met minimaal 5 minuten mediteren. Misschien klinkt dit voor jou ver van je bed maar zie dit als ME -(diteren) TIME . Door even een moment voor jezelf te nemen in plaats van na het douchen de auto in te springen start je de dag veel plezieriger. Nog nooit gemediteerd en heb je geen idee hoe je hiermee moet starten? Een leuke maar ook goede en laagdrempelige app is Headspace. Je krijgt naast goede oefeningen ook praktische uitleg waarom een moment voor jezelf nemen zo belangrijk is.  

ffirmations

Wat zijn jouw levensdoelen? Spreek je die wel eens uit naar jezelf of heb je deze opgeschreven? Om succesvol te zijn moet je geloven dat je succesvol bent. Dit doe je door jezelf herhaaldelijk te vertellen wie je wilt zijn, wat je wilt bereiken en hoe je het gaat bereiken. Met voldoende herhaling zal je onderbewuste beginnen te geloven wat je het vertelt, ernaar handelen en het uiteindelijk in je realiteit manifesteren. Schrijf vandaag is concreets op papier wat je volgend jaar echt bereikt wilt hebben. Wat je tegen jezelf zegt is bepalend voor hoe je naar jezelf kijkt, of je jouw doel behaald en of je je wel of niet geweldig voelt. Zie affirmations dus als de westerse versie van 'mantra's', dat trouwens komt van het Sanskrietwoord dat letterlijk ' mind tools ' betekent. Neem elke ochtend wanneer je voor de spiegel staat 5 minuten waarin je tegen jezelf zegt wie jij bent/wilt zijn en wat je wilt bereiken. Geef je zelf ook een compliment. Het gaat je een geweldig gevoel geven.  

isualization

Hoe ziet jouw ideale leven of dag er uit? Wat heb je nodig om dit te bereiken en wat moet je hiervoor leren en misschien wel afleren? Neem even de tijd om dit te visualiseren. Gebruik je verbeeldingskracht om mentale beelden te maken van specifieke gedragingen en uitkomsten die jij wilt meemaken in jouw leven. In de sportwereld wordt dit fenomeen door atleten vaak gebruikt om hun prestaties te verbeteren. Zie dit als de mentale voorbereiding op jouw succes! Focus daarbij niet alleen op het resultaat, dat is niet voldoende. Focus vooral op wat je zou moeten doen om dat doel te bereiken. Het is alsof je een landkaart hebt, je de eindbestemming ziet, en nu langzaam via de kaart terugloopt om te zien wat je nodig hebt om daar te komen. Heel vaak zijn we al bezig met onze grote eindbestemming terwijl de weg er naartoe het belangrijkste is. Een groot deel van de tijd moeten we daarom besteden aan het bedenken van de stappen die nodig zijn om er daadwerkelijk te komen.

xercise

Ochtend oefeningen zijn een belangrijk onderdeel van het dagelijks ochtendritueel. Als je elke ochtend een paar minuten traint, verhoogt het je energie aanzienlijk, verbetert het je gezondheid, je zelfvertrouwen en je emotioneel huishouden. HIerdoor kun je beter nadenken en je langer concentreren. Neem 15-20 minuten per ochtend om even te bewegen. Wetenschappelijke studies tonen aan dat personen die dit doen veel meer gefocust zijn en dit hun (positieve) stemming verhoogd. Bovenal, na een paar minuten workout voel je je heerlijk. Je hebt namelijk wat voor jezelf en je gezondheid gedaan! Start je dag met wat rek- en strekoefeningen en doe dan bijvoorbeeld een leuke workout, er staan er genoeg op YouTube of download de app Seven die verschillende leuke workouts van 7 minuten aanbiedt. Reading De sleutel is om te leren van de experts - degenen die al hebben gedaan wat je wilt doen. Het is één van de meest directe methoden voor het verkrijgen van de kennis, ideeën en strategieën die je nodig hebt om succesvol te zijn op elk gebied in je leven. De snelste manier om alles te bereiken wat je wilt, is om succesvolle mensen te modelleren die het al hebben bereikt. Met een bijna oneindig aantal boeken over elk onderwerp, zijn er geen grenzen aan de kennis die je kunt opdoen door dagelijks te lezen. Zie een zelfhulpboek als een cadeau om je persoonlijk te ontwikkelen. Het bevat cruciale informatie en vaak een succesformule waarin je wordt verteld wat de valkuilen en eventuele obstakels zijn op weg naar jouw succes. Neem elke ochtend de tijd om 10-15 minuten een boek te lezen die jou helpt om jouw doel te bereiken. Dat is ongeveer 10 pagina's per dag en gemiddeld 18 boeken boordevol kennis, tips en succesformules in het jaar! Hou je niet van lezen? Bekijk dan bijvoorbeeld een vlog of download een Podcast .

cribing

Wie schrijft die blijft! Maak een 'over-wat-dan-ook dagboek', je zult er geen spijt van krijgen. Alles wat je meemaakt, samen met de persoonlijke groei die je zult doormaken als je vasthoudt aan deze methode, wil je later zeker teruglezen. Door alles op te schrijven en bij te houden, blijven je doelen, je emoties en herinneringen nog levendiger. Neem elke ochtend 5 minuten de tijd om op te schrijven wat er zo mooi was aan de vorige dag. Wat heb je die dag geleerd of wat heb je gemaakt, wie heb je ontmoet of wat was er levensveranderend? Geef jezelf elke dag ook een kleine taak mee, iets helemaal voor jezelf. Schrijf in je dagboek of het is gelukt en geef jezelf dan een compliment. Is het niet gelukt? Schrijf dan op wat je denkt nodig te hebben om het wel te laten slagen en probeer het de volgende dag weer.        

Bwerani
Bwerani Alvares
Founder van Motivated Minds

Laatste blogs

Blog 3 foto katarina

Leef jij je leven of leeft het leven jou?

Gepost op: 21.10.2019 | Door: Katarina Barnak
Blog 3 carriere

Werken is iets dat je kunt doen om geld te verdienen

Gepost op: 11.10.2019 | Door: Katarina Barnak
date foto

Het date alfabet

Gepost op: 27.09.2019 | Door: Delano Cronie